2012年8月15日星期三

海洋公園死撐只為宣揚保育 加場奴役海豚卻見空凳處處

《蘋果日報》,2012/8/14

海洋公園過去十年間,將海洋劇場表演場次增加一倍,涉奴役海豚招致批評。海洋公園主席盛智文昨承認,因應入場人數增加,近期決定增加表演場次,但辯稱加場絕非要增加收入,只為宣揚海洋保育訊息。惟昨日所見,劇場場次由五場增至六場後,反應未算熱烈,半數場次入座率不足五成。關注保育團體批評,要海豚「加班」遷就增加的入場人次是不合理。

盛智文指,進入暑假旺季後入場人數增加,上周日單日入場人次達4.6萬,刷新開園第三高紀錄。他強調,海洋公園開園時已提供海豚表演,近期增加表演場次,只希望向更多人宣揚保育資訊。旺季結束後,劇場表演場次將減少至每日3至5場。

本報記者昨於海洋劇場觀察,11時半及12時半的首兩場表演,入座率只有三成至四成,下午6時半的尾場亦僅得一半,只有中間三場爆滿。加場後,海豚疲態盡現,尤其在尾場表演謝幕時,參與表演的五條海豚中,有三條已無力舉起尾部,做「再見」的動作。

稱表演只是「暢泳」「玩耍」

該園動物及教育總監吳守堅拒絕評論增加表演節數會否增加海豚「工作量」,但「死撐」海豚在野外生活,每日游泳距離超過100公里,形容海豚表演期間只是「暢泳」及「玩耍」,所有表演動作都是海豚自然行為。他指,現時有七條海豚分成兩組表演,每場節目會有二至五條海豚參與,園內規定每條海豚每日最多表演四場,表演時間合共最多一小時,又再次強調海豚可「按意願」參與表演。

該園海洋哺乳類動物館高級館長黃開明補充,海豚拒絕跟從訓練員指示做動作,未必是出現疲態,可能受發情期荷爾蒙變化等因素影響,「海豚眼中人都係玩具,過去有三個同事因為俾海豚欺凌而辭職」。他又指加場後未發現海豚有異常行為,如發現異常情況,會加強照顧並暫停演出。愛護動物協會表示對海洋公園做法感失望,該會近期也收到市民的相關投訴。海豚保育學會主席洪家耀批評,節目內容與保育談不上關係,要海豚遷就入場遊客亦不合理,要求盡快削減表演場次。

蘋民洗版

Xboy Woo
拿(嗱)!海洋公園如果你放晒幾條海豚落海,如果佢唔走,就真係自願喇!

Wing Lai
海豚自願?佢話你聽o架?咁嘅說話都講得出,真係無人性!

Horace Leung
勁呀,盛智文連海豚音都識埋呀!

Camel On Stage
海豚點止可自由參與表演呀!直頭可以自己寫劇本,度埋對白做劇添(o忝)……

Juan Ho
海豚唔識講人話。海洋公園,唔該唔好強姦豚意!

Erica Wong
唔止呢件海豚事件,唔知大家有冇去過冰極天地同水族館,場內已經講明唔好用閃光燈同拍打玻璃和保持安靜,但啲入場人士,大人就開閃光燈拍野(嘢),小朋友就狂拍打玻璃同尖叫!咁樣真係會嚇親D動物。仲有,睇白狐狸個館真係好細,睇住兩隻狐狸朋友,真係好慘,好想佢可以返回大自然。

Brian Poon
盛智文,你準備會今晚開始係老蘭扮海豚跳,每日五場,每場半個鐘未呀? Are you ready? 等係(你)知道咩叫做辛苦。

節錄自蘋果日報facebook留言