2013年2月28日星期四

西貢街頭 搞road show 領養寵物

《FACE週刊》,2013/2/27

現時領養寵物受到重視,不少寵物團體會不時舉辦各種領養活動,但身為西貢街坊的Debbie,為了幫助有需要的狗,和一班志同道合的朋友成立HOME DOG HOME,每逢星期六、日都會在區內舉辦街頭領養日,一年來已幫助了150隻寵物找到新家庭,而他們希望可以有更多熱心市民關愛流浪狗。

「我哋係同時間接收唐狗媽媽Maple同佢6個子女,但狗BB好快俾人領養晒,得番Maple一個,好彩有一個外國家庭最後肯收養佢。」Debbie是HOME DOG HOME的始創人,只要不落雨,他們每逢星期六日及假期都會在西貢親民街搞road show,幫狗狗搞街頭領養。「我哋未有固定會址,狗狗平時暫托喺寄養家庭,一到領養日就會各自帶狗狗聚集喺度。」

HOME DOG HOME接到的案件9成以上是唐狗,「我哋有接收純種狗,試過帶純種狗去road show,好多人聚晒喺佢哋度,好快有人收養,其他待領養嘅唐狗就冇咩人理,但我哋覺得唐狗更需要人去關注,o依家我哋只將純種狗放喺網上呼籲人領養。」其實HOME DOG HOME都有貓隻領養,但貓隻不方便帶出街,同樣只作網上呼籲。

「街頭多流浪狗,會造成好多問題,會俾居民投訴,啲狗會俾漁護署捉走。我哋覺得唐狗都係生命,更加值得去幫忙,所以我哋會主力接收唐狗嘅case。好似年廿八嗰晚收到求助,喺西貢鹿尾村見到隻唐狗受咗傷,我哋趕過去見到一隻狗坐咗喺度,佢後背同腳不斷流血,我哋即刻帶佢去診所,經檢查發覺佢係俾其他狗咬傷,仲感染咗牛蜱熱,情況好危急,我哋即刻搵義工嘅狗狗幫手輸血,雖然醫療費都幾昂貴,但好在佢已經差唔多好番晒,等待緊好心人領養。」

由幫助流浪貓開始

Debbie本身是家庭主婦,成立HOME DOG HOME全因她的「婦人之仁」,「自細有養開狗,04年搬咗入西貢,住嘅地方不時有自來貓,我就買貓糧餵佢哋,跟住愈嚟愈多貓聚集,可能啲貓互通消息,知道我呢度有嘢食,直至有一日見到餵緊嘅貓帶埋成班貓仔出嚟,開始覺得咁落去唔係辦法,真係幫唔到太多。」

Debbie明白到只是餵流浪貓不是長遠之法,開始改變方式,「我好想幫啲貓,最好嘅方法係帶佢哋去診所絕育、杜蚤。我去附近山頭幫啲流浪貓,識到一個寵物團體嘅義工,08年開始喺呢個團體做義工搞領養日,都喺西貢親民街做街頭領養,見到啲寵物被收養,覺得好有意義。」

Debbie覺得領養日可以直接幫到被遺棄的寵物,但當時參與的寵物團體的想法並不是這樣,「個團體之後冇再搞領養日,我覺得同自己嘅方向好唔同,於是就離開咗,喺12年2月同8個志同道合嘅朋友組織咗HOME DOG HOME,開始喺原來嘅位置繼續搞領養日。」

希望增加寄養家庭

HOME DOG HOME並不是一個認可的非牟利機構,造成經營上的困難,「起初都係諗住組織個團體就得,但慢慢發覺咁樣好唔方便,好似同政府申請場地搞活動,要成為一個認可嘅非牟利機構先做到。o依家幫助狗隻,好似打預防針、買狗糧都係我哋同一班義工自己出,每個月最少要支出$12,000,其實可以話捱緊。我哋申請緊做非牟利機構,到時就可以向市民募捐。」

現時義工約有30人,而寄養家庭約有13個,「上年幫助到約150隻寵物搵到新家庭,當中超過9成係唐狗,其餘係貓貓同名種狗。其實o依家最欠缺嘅係寄養家庭,有時義工收到求助電話,接收隻寵物後,如果冇人可以寄養,惟有將佢暫住喺啲寵物診所或者酒店,到領養日再帶出嚟等人領養,個行政成本會好高,所以想有更多嘅人幫手。」

有一次經過西貢親民街街頭,見到唔少人拖住狗圍埋一齊,原來佢哋搞緊領養日,嗰陣我哋睇到Maple,覺得純種狗同狗BB容易搵到人收養,反而Maple呢啲成年唐狗比較難有機會,我同屋企人覺得應該畀機會佢,於是決定領養佢。

點領養?

想領養的人士可以出席星期六、日舉辦的領養日,看看有沒有合緣分的狗狗,或者上HOME DOG HOME的專頁看看,Debbie說:「領養者一定要入嚟同狗狗見吓面,我哋會先了解佢同屋企人嘅想法,之後會進行家訪,睇啱唔啱狗狗住,最緊要係同意我哋可以跟進番寵物情況,好似到6個月大時一定要帶佢哋去絕育,同定期帶去檢查同打預防針。」

查詢:facebook/HOMEDOGHOME

本身做開貓嘅暫托家庭,有次行山見到一家流浪狗,之後覺得應該幫佢哋,於是聯絡上HOME DOG HOME,仲成為佢哋嘅義工同暫托家庭,o依家仲差大妹同細妹未俾人領養,希望佢哋快啲有新家庭。