2013年6月30日星期日

摷金塔搵食 野豬「煩死人」

《太陽報》,2013/6/27

野豬來襲,蹂躪墳地,毀壞金塔,先人駭骨暴曬荒野。有蒲台島居民月前返島,赫見先人墳地慘遭野豬破壞,部分骸骨不知所終;另一邊廂野豬亦在市區四竄,豬蹤頻現鰂魚涌,威脅居民安全。近年漁署接獲的野豬投訴急升,野豬狩獵隊人手捉襟見肘做到無停手。

蒲台島築鐵網自保

蒲台島居民B叔,早前回島小住,發現先人墳地骸骨四散,慘不忍睹。從附近腳印看來,估計是野豬覓食時亂闖破壞。B叔與B嬸即時執拾,惜有先人的頭骨未尋回,心痛不已。「兩年前就見過幾隻野豬,佢哋挖晒啲木瓜或者蕉樹嚟食,估唔到今次會連骨頭都叼走埋。」B叔夫婦已在墳地四周築起鐵絲網,盼可阻野豬闖入。

記者日前到蒲台島了解,發現不少金塔打開,部分塔身有撞擊裂痕,墳地四周有掘洞痕迹。居民都指是野豬所為,有的更表示野豬常四竄肆虐:「島上至少有幾隻野豬,見過一對大野豬向螺洲方向游去。有時會到碼頭邊嘅學校,四圍搵嘢食。」蒲台島常住居民僅約十個,蒲台島鄉公所主席梁俊文表示:「島上主要係老人家住,好擔心野豬會襲擊佢哋。」

野豬是雜食性動物,浸會大學生物系教授翁建霖解釋:「野豬數量太多,食物不足,佢哋(野豬)去到墳地一樣挖地搵嘢食。」

鰂魚涌屋苑四圍竄

市區民居亦同受野豬滋擾,提心吊膽,憂遭野豬追撞。鰂魚涌大型屋苑的居民區伯稱,他兒子早前目睹野豬在邨內游走搵食,嚇了一跳。另一位居民說:「有次行山,突然有隻野豬喺我背後衝出嚟,响身邊行過,真係嚇死!一定係附近有街坊放嘢食餵啲流浪貓狗,吸引埋啲野豬落山搵食。」記者發現屋苑近山邊處,放了不少載有食物的紙盒,相信有人在此餵飼流浪狗,卻招來「不速之豬」。

野豬為患,早前先後到蒲台島及鰂魚涌獵殺野豬的西貢野豬隊隊長陳更表示:「野豬以往只會喺冬天先落山覓食,不過依家差唔多全年都會出嚟活動,而且野豬冇天敵,愈生愈多,為搵食衝落市區一啲都唔出奇。」

狩獵隊做到無停手

○四年漁護署接獲的野豬投訴僅四十二宗,但去年則高達一百九十宗,其中一百八十六宗狩獵隊獲警務處批准狩獵,但僅一百零一次有行動。本港現時只有兩隊野豬狩獵隊,狩獵隊疲於奔命,陳慨嘆:「我哋都係義工,本身都有正職,唔夠時間做。」

漁護署表示,野豬具攻擊性,繁殖速度快,可能會威脅人身安全。遇上野豬時,應保持鎮定及盡量保持距離,切勿主動走近或驅趕。該署呼籲市民切勿餵飼野生或流浪動物,以免吸引野豬前來覓食,造成滋擾。

「我有次行山,突然有隻野豬喺我背後衝出嚟,在身邊行過,真係嚇死!」(鰂魚涌居民)

另稿:
人道處理︰ 絕育斷糧減數量

野豬平均每年生育一至兩次,每次約生四至八胎,但一般只有三成可以存活。除了靠野豬隊獵殺控制數目外,香港愛護動物協會動物福利部副總監侯安娜表示,還可限制野豬獲取食物的機會,只要食物減少,出生率及存活率就會下降,數目得以控制。她建議居民築圍欄保護農作物並妥善處理垃圾,不要餵飼野豬。

人工避孕亦可有效控制野豬數量。避孕方法分為藥物及手術兩種,使用針藥可短期內阻止受孕,而絕育手術則可長遠避孕。

侯補充,雖然有國家成功通過避孕控制數目,但由於捕捉困難、成本高,在本港推行較困難。

另稿:
攻擊性強︰母豬護B更兇猛

野豬襲擊人事件時有發生,今年四月,日本兵庫縣九名男女被一隻野豬襲擊受傷,其中六十多歲的婦人遭咬傷。本港鮮有野豬傷人,但野豬落山搵食仍會威脅市民安全。

西貢野豬隊隊長陳更表示,野豬具攻擊性,市民自行驅趕有機會被撞傷,「野豬體形大,受傷發起狂時會好危險。以前打豬時,遇過隻豬中咗槍,仲可以向山上衝近百米,所以市民唔好去惹啲野豬,應該離開現場,如果感到人身安全受到威脅,就報警求助。」

陳又補充,母豬為保護幼豬時,會更具攻擊性,因此市民不應接觸幼豬。