2013年8月22日星期四

豹貓大紅人 愛護沙螺洞

《太陽報》,2013/8/22

「佢哋係惡,但唔搞我,我都唔會搞佢哋,佢哋只係喺山上面,我哋住山下,大家河水不犯井水,亦無諗過離開沙螺洞。」

大埔沙螺洞發現豹貓BB蹤影,雖然牠最後失救猝死,卻掀起全城「豹貓熱」。救貓的士多東主張偉國,頓時成為大紅人,但出名背後卻是是非纏身,有人質疑他照顧不善,累死豹貓BB。不過他自問事件中已經盡力而為,問心無愧,對外界批評一於少理,繼續本着愛心、善心,照顧沙螺洞村內約十隻流浪犬,還有守護他最愛的沙螺洞家園。

驅車走入大埔,經過一條毫不起眼的沙螺洞路,穿越廢鐵場、樹林,走過峭壁,就會發現一條小村莊,古舊磚屋便入眼簾,這裏就是大埔沙螺洞村。以前,沙螺洞村住有二千名村民,但現時大部分已搬到市區,只有他-沙螺洞村民權益會會長張偉國,繼續留守。

張偉國是沙螺洞村原居民,居村逾五十年,在村內經營士多,成為行山及郊遊人士的「補給站」。早年他曾搬出市區,但心繫沙螺洞,決心要留守保衛這個他最愛的家園。他不出名,但一隻豹貓BB令他成為全城紅人,備受追訪:「嗰朝去攞車,發現草叢有嘢郁,原來係初生豹貓。」

出於愛心,他把豹貓執回家,放在盒內救治,經悉心照顧後,牠回復一點精靈氣息:「豹貓BB本身好弱,食唔到嘢,我用手指滴啲水畀佢飲,抖一陣佢仲識開眼,爬幾步,隻豹貓真係好得意。」

豹貓BB死得不明不白,有市民怪責是張偉國拾豹貓後照顧不善,餵牠食飯、又讓村民圍着喪玩,對此張要為自己及村民抱不平,「執到已經第一時間報警,畀水佢飲,無好似傳聞咁畀人影相。」他直言將豹貓送到警察手上時,仍抱有生存希望,可惜最後猝死,他大感可惜。

猛獸為鄰未驚過

居於沙螺洞村逾五十年,張偉國曾多次與兇猛野獸擦身而過,亦屢次與牠們搏鬥:「喺沙螺洞,豹貓、野豬、黃猄、毒蛇好常見,有次揸車見到隻好大豹貓,開車頭燈嚇佢都唔走,仲想抓我,要響按佢先走。有次見過一隻差唔多十八公斤重嘅豹貓跟住我架車返屋企,好彩我有好多狗,佢先唔敢入嚟,爬咗上爛屋頂,我用電筒照,見到佢兩眼發光。」

雖然與兇猛野獸為鄰,但他從未想過傷害牠們,只要牠們不來騷擾,亦不會主動攻擊:「佢哋係惡,但唔搞我,我都唔會搞佢哋,佢哋只係喺山上面,我哋住山下,大家河水不犯井水,亦無諗過離開沙螺洞。」

現時這位善心老人,與太太及約十隻由行山人士收養的流浪狗為伴,在沙螺洞村內務農為生,自給自足。雖然流浪狗不是由他收養,但他亦樂於照顧:「我好錫啲狗仔,佢哋好乖,好聽我話。」生於沙螺洞,張偉國決心留守沙螺洞:「呢度真係好舒服,空氣又好,係人間仙境。」早年他曾搬出市區居住,但始終要搬回來,與摯愛的流浪狗仔一同生活。

另稿:
流浪狗「十兄弟」成守護神

張偉國畢生守護沙螺洞,而這位守護者也有一班「守護神」保護着他,「守護神」就是一群約十隻的流浪狗。這班狗仔全部是行山人士餵養,他只是給牠們「一個家」,讓牠們「有瓦遮頭」,不過相處漸久,張與狗仔們建立一個不能劃破的關係。

「佢哋好忠心,只係聽我哋一家人話,有時仲識幫我搵客,好多入嚟食豆腐花嘅客人都話,係啲狗仔帶我哋嚟。」在張偉國眼中,這群狗仔雖不是他飼養,但他視之為重要的家庭成員,訪問中雙眼未離開過狗仔們,見牠們靠近時也會摸摸牠們的頭。

除了是忠心的僕人外,張偉國指狗仔是他的「守護神」,「呢度荒山野嶺好多野獸,班狗仔警覺性好高,見有任何動靜就有即時反應,有次隻野豬攻擊我,佢哋見到就擒住隻野豬,另一隻就咬頭,咬死野豬救番我。」