2013年9月26日星期四

稱「唔夠人餵奶」愛協人道毀滅狗BB

《蘋果日報》,2013/9/26

是愛護動物,還是濫殺動物?有青年拾獲未開眼的狗BB,表明會領養,但按愛護動物協會職員建議,將狗BB交該會獸醫檢查;豈料小狗送抵愛協總部不久,立即被人道毀滅。青年後悔錯信愛協;而愛協執行人道毀滅的指引並不公開。

拾獲青年表明會領養

「我信錯咗『愛護動物』4個字,將狗BB交畀佢哋(愛協),連我都變埋幫兇」。居於赤鱲角村的李先生,9月19日中秋節早上,與鄰居在山邊發現一隻狗BB,仍未開眼。

鄰居即通知愛協,李先生則把牠帶回家,「狗BB好健康,未開眼已經『唔、唔』聲四腳撐撐,仲捉住我隻手指係咁啜」。他家中的5歲狗,也是5年前在山邊拾獲、一手餵奶養大的。

愛協職員到場後,李先生表明領養狗BB,着職員毋須把牠帶走,但「佢(職員)話俾(愛協)獸醫檢查一下,對狗BB健康好啲」,又承諾「起碼會keep幾日」。職員帶走狗BB時約為下午1時。

翌日李先生和鄰居致電愛協時,獲告知前一天下午已將狗BB人道毀滅。「我哋不斷質問佢點解,佢話因為唔夠人手餵奶!」李先生憤指:「冇人手又叫我交隻狗畀佢?我自己都搞得掂(照顧狗BB)嘛!」其後有愛協職員向他們承認做法有問題,指會檢討。

愛協發言人回覆本報查詢時,卻指無收過李先生領養小狗的訊息,職員已表明可能會將小狗人道毀滅;而狗BB則在9月19日下午3時被人道毀滅。李先生指愛協說法與事實不符。

愛協的網頁無註明甚麼情況下會將動物人道毀滅,並指按其不公開的指引,接收動物後,如4天內無人認領會考慮人道毀滅;如是未戒奶的年幼動物,該會未有預留人手定時餵奶,為免牠們捱餓,也會考慮人道毀滅。該會每年接收約9,000隻動物,當中約一半會被人道毀滅。

屬民間團體無人監察

非牟利獸醫服務協會執行主席麥志豪指,未知事件是否行政失誤,「就算真係失誤,佢哋(愛協)都冇後果」,因為愛協作為全港最大、擁有最多資源的動物機構,一直只是民間團體,無人監察。

動物地球總幹事黃繼仁說:「我自己都經歷過兩次!」他指,初生動物要定時餵奶、需較長時間照顧,「我喺7、8年前試過將幾隻未開眼嘅幼貓拎去愛協,佢都話冇人手照顧,會即啪(指人道毀滅)」,又指:「普通市民傷害動物都要付上刑責,佢哋(愛協)就可以完全逃避責任」。