2016年10月31日星期一

三人巡邏組 守護流浪貓

《東方日報》,2016/10/30

在電影中,不乏超級英雄日間隱藏身份,入夜後維護正義的傳奇。原來只要坐言起行,無論你我均有能力拯救生命。在土瓜灣土生土長的白詠恩(小白)、侯俊邦(Ivan)及姚家麟 (阿麟),日間各有正職,晚上化身成流浪動物社區巡邏組,四出穿梭大街小巷守護流浪貓,希望連結社區內的愛貓同道,遏止近日發生的連環殺貓兇案。

「呢區有好多愛貓嘅人都上咗年紀,唔識用社交平台,但佢哋係最熟悉情況嘅人。所以(我哋)決定親身走出去,咁大家就可以交換資訊。」Ivan指,他與小白及阿麟均在土瓜灣長大,早在中學時代已經相識,是無所不談的好友,三人同是「愛心爆棚」一族,均有收養無家可歸的流浪動物,「我哋都覺得,買賣動物其實唔好,因為有機會助長無牌繁殖場,令小生命受害。」

夜間巡邏 阻嚇虐貓狂徒

小白憶述,年初成立巡邏組是因為大埔一宗殺貓案,令他們深感「毛孩」的生命受威脅,「所以嗰時就開始諗,點先可以為自己社區嘅流浪動物做啲嘢?」惟虐貓狂徒的魔掌已悄悄入侵他們的社區,月前有多隻貓被發現腸穿肚爛死,令街坊擔心兩年前一夜十三隻貓慘遭毒手的事件再次重現。

為守護「毛孩」,三人不顧日間工作的勞頓,夜間配備單車與手電筒,四出搜尋流浪貓,希望即使未能緝兇,至少亦能造成阻嚇。Ivan笑指,過往亦不時被「好人當賊辦」,「夜麻麻拎住個電筒四圍照,初時好多街坊都會打量我哋,可能以為我哋想爆格。」

三人不時探望,令人貓之間漸漸產生情誼。阿麟指,其實流浪貓各有名字及個性,熟落後恍如結交了不少朋友,「唔同地盤嘅貓,可能差一條街,對人嘅反應已經好唔同。我哋會記低地點同貓仔數量,同佢哋絕咗育未。以免太多貓,會影響街坊嘅觀感。」

「我哋唔係付出嘅一方,喺行動中都有唔少收穫!」巡邏時走訪區內每一條橫街窄巷,小白感到與這「生於斯、長於斯」的社區聯繫加深。她笑說,過程中結交了不少街坊,亦令她成為「地膽」,「依家對呢區可以話係瞭如指掌,一講街名,就會知道喺邊,覺得同土瓜灣嘅感情愈嚟愈深!」


另稿:
街坊支持 重建社區情誼

近期在土瓜灣一帶屢屢有流浪貓疑被虐殺,令人不禁懷疑是否有「連環貓殺手」潛伏社區。當小白、Ivan及阿麟三人成立巡邏隊,即得到了一眾街坊「集氣」支持,最近更有人主動借出單車,又有人免費提供維修,令這因港鐵通車而變天在即的舊社區,再次凝聚鄰里情誼。

盼漣漪般推及其他地區

「依家都有十個街坊加入,會大家一齊出去巡。」Ivan指,希望每夜均有人出去巡邏,惟現時行動仍處於摸索階段,加上具一定危險性,每次均會全體出動,故不可單獨或減少小組人數出動,「所以都想多啲街坊加入,日後大家熟悉咗點做,就可以巡密啲。」

阿麟則指,期待行動可以喚起港人對流浪動物權益的關注,日後像漣漪般推廣至其他社區,「希望呢區只係一個起點,呢種以社區網絡為本嘅組織,之後會喺其他地方,由嗰度居民推動。」