2017年10月17日星期二

【守護老狗】領養鬆獅犬 遭反咬傷入院 主人不離不棄背後有苦衷

2017-10-07 15:41
原文連結在此: https://www.hk01.com/港聞/123667/-%E5%AE%88%E8%AD%B7%E8%80%81%E7%8B%97-%E9%A0%98%E9%A4%8A%E9%AC%86%E7%8D%85%E7%8A%AC-%E9%81%AD%E5%8F%8D%E5%92%AC%E5%82%B7%E5%85%A5%E9%99%A2-%E4%B8%BB%E4%BA%BA%E4%B8%8D%E9%9B%A2%E4%B8%8D%E6%A3%84%E8%83%8C%E5%BE%8C%E6%9C%89%E8%8B%A6%E8%A1%B7
「如果你哋唔ready,唔好養,我寧願佢哋(流浪狗)喺收容所。」領養兩頭成年鬆獅狗的Greta,雙手有明顯傷痕。被咬得遍體鱗傷,傷到入院,但想像著愛犬過去,她內心更傷:「我會諗,到底佢之前經歷咗啲咩,先會搞到依家咁?」受傷也沒浮起棄養之念,只因:「如我閂咗佢哋度門,佢哋度門可能永遠閘到終老」。

另一堅持與每隻狗走過生老病死的主人Constance,家中的芝娃娃老弱多病,她卻疼惜牠如初。常說要把寵物當作家人看待,她深知道,要做個一生一世的主人,知易行難。
  • 領養兩鬆獅犬 主人越被咬越不放棄
「(被遺棄動物)唔信人好正常,好似人失戀咗幾次,都冇咁易投入一段新感情一樣。」
飼養兩隻成年鬆施犬的瑜珈導師Greta
Greta經常帶著兩隻愛犬散步,她笑言領養時沒有選擇狗種,「係阿拔揀佢(阿飯)」。 (受訪者提供圖片)
Butkus目前9歲,較抗拒陌生人,常以咬人表達不滿。 (呂凝敏攝)

兩被領養鬆獅犬不易信人
2016年,漁農自然護理署捕獲1,919隻流浪狗、接收1,003隻由主人交出的狗隻,透過其他途徑接收343隻狗隻,當中只有637隻被主人領回,513隻幸運兒獲領養。儘管如此,每年仍有數以千計的主人以各種理由棄養他們的「家人」。瑜珈導師Greta早年在動物伴我行會社狗隻收容中心(CAF)當義工,目前分別9歲及6歲半的鬆獅犬Butkus(阿拔)及Francois(阿飯)也是從CAF領養回來,鬆獅狗樣子可愛,惟阿拔與阿飯過去種種經歷,令牠們不易信人,動輒以咬人來表達不滿情緒,主人Greta亦曾中招。

無考慮年紀品種 「同我哋相處得舒服就OK
誰不想寵物長命百歲?大部分人選擇在狗隻孩童時期開始飼養,Greta把Butkus和Francois帶回家時,兩犬已成年,「佢哋都係好可愛,只係size大咗,小動物嘅心唔會隨住年紀而轉變,都係好童真,同小朋友一樣」,她強調領養時沒有考慮狗隻的年紀或品種,「佢哋覺得同我哋相處得舒服就OK」。
Greta在聖誕節遭愛犬Francois咬傷手肘,需即時入院治理。 (受訪者提供圖片)

聖誕夜拉窗簾遭噬咬 需全身麻醉洗傷口
「佢兩個畀咗我好多第一次」,Greta先後在動物伴我行會社狗隻收容中心(CAF)先領養當時已3歲的鬆獅犬Butkus及Francois,CAF已告知她兩犬的行為問題,如Butkus對陌生人較抗拒,Francois則不喜歡與其他狗隻相處,需寄養在獨立房間,故Greta用了約一年時間做足準備工夫,包括常在CAF當義工,才把兩犬帶入家庭。

儘管如此,與兩隻鬆獅犬的相處時絕不輕鬆,Butkus常因瑣事咬傷主人Greta,「佢咬得比較多,但最傷嗰啲全部係阿飯咬」,Greta展示左手肘上一個長達三厘米的傷痕,2015年聖誕夜,Francois在陽台上歇息,當Greta上前拉合窗簾時,竟被Francois不動聲色一口咬下,低頭一望只見手肘鮮血直湧,由於傷口太大,Greta需接受全身麻醉來清洗傷口和縫針,並留院兩日。

心痛愛犬被遺棄經歷 「唔信人好正常」
出院後,Greta坦言亦需時調節情緒面對Francois,可是,身痛的Greta,心更痛,「我會諗,到底佢之前經歷咗啲咩,先會搞到依家咁?」她表示,一般而言,若狗隻不喜歡人類某些行為,會以低鳴或露齒表達不滿,若對方無視警號,才會進一步攻擊,Francois卻從不發出警號,直接咬人,「可能之前嘅經歷教曉咗佢,唔使wu(低鳴)啦,唔使露齒啦,因為都冇用嘅,直接咬,威脅先會終止」。

曾被綁在樹上遺棄
Greta透露,阿飯小時候被遺棄多次,「其中一次被人綁喺樹上,當時仲要係7月」,被帶到CAF後,牠躲在枱底拒絕進食,「唔信人好正常,好似人失戀咗幾次,都冇咁易投入一段新感情一樣」,故她不容許阿飯再有不愉快經歷,「我覺得commit咗呢件事(養狗),我就commit到底架喇」。

我會諗,到底佢之前經歷咗啲咩,先會搞到依家咁?
飼養兩隻成年鬆施犬的瑜珈導師Greta
瑜珈導師Greta在CAF領養了兩隻鬆施犬。 (洪琦琦攝)

兩隻喜怒無常的鬆獅犬,到底如何能平安共處?Greta表示,領養Butkus一段時間後,與丈夫決定領養多一隻狗,Greta明白Butkus討厭其他鬆獅犬,故帶同牠返回CAF,讓牠嘗試與不同狗隻相處,「CAF有好多狗,佢(Butkus)唔係wu就露齒,除咗阿飯」,兩犬竟可以一起散步而沒有負面情緒,Greta多次帶牠們一同外出,建立關係後再把Francois帶回家,「係阿拔揀佢,唔係我哋揀佢」。
Greta展示雙手曾被Francois咬過的傷痕。(洪琦琦攝)

阿爸阿媽湊你都好辛苦,有冇遺棄過你?你嘅問題(棄養)係完咗,但係佢(狗隻)仲喺度忍受緊
飼養兩隻成年鬆施犬的瑜珈導師Greta
Greta直斥棄養者自私,「生老病死係每個生命嘅必經階段」。 (洪琦琦攝)

狗隻生老病死乃必經階段 斥棄養者自私
屢次被咬,卻從未想過棄養,「咬到我入廠,其實大條道理拎番去CAF話唔養啦,但如果我閂咗佢哋度門,佢哋度門可能永遠閘到終老」。Greta認為,都市人太易獲得物質享受,漸漸不懂得珍惜。常說需把寵物當家人,能做到的又有幾個?當狗隻健康、外貌或個性不乎主人預期時,不少人便會以各種藉口棄養,她直斥棄養者自私,「阿爸阿媽湊你都好辛苦,有冇遺棄過你?你嘅問題(棄養)係完咗,但係佢(狗隻)仲喺度忍受緊」。她奉勸希望養寵物的人必須考慮清楚,並做好各方面的準備工夫才開始飼養,「生老病死係每個生命嘅必經階段,如果你哋未ready,唔好養,我寧願佢哋(狗隻)喺收容所,你都唔好帶佢哋番屋企,因為你唔配」。
  • 高齡芝娃娃全盲兼沒牙 設計師不離不棄
「狗場就係狗場,唔係屋企。」
CAF新負責人Constance
Constance家中飼養一隻16歲的芝娃娃「利賓納」,即使牠已年老多病,她仍愛惜如初。 (洪琦琦攝)

為愛犬堅持到底的,還有CAF的新負責人Constance。「佢條脷凸出嚟,個樣成隻ET仔咁,都係唔靚仔架喇」,「利賓納」是Constance家中的高齡芝娃娃,外型嬌小,毛髮脫落,樣子並不討好,Constance坦言,牠年輕時還有性格問題,「佢係咬人狗嚟架,會追住你隻腳嚟咬」。

利賓納亦是Constance從CAF領養回來的狗,04年領養時只有3至4歲,目前已屆16歲,她坦言,利賓納已沒有視力,「2013年開始右眼已經裝咗假眼,左眼今年開始視網膜受損,以前仲感受到光,依家完全睇唔到」。除此之外,利賓納的牙齒亦已脫落,需弄碎濕糧餵飼,方便吞嚥,當Constance把鐵碗放在利賓納面前,牠從東嗅西嗅,從「床舖」蹣跚地爬到碗前位置,再慢慢伸出舌頭,用盡全身氣力將濕糧舔入口中。

Constance卻對此毫無怨言,「你養佢第一日都知道,佢哋好似人類咁,會有生老病死」。她希望市民領養前,確定自己會陪伴狗隻走過暮年,「好多(主人)喺佢哋(狗隻)後生嗰陣就咩都話接受到,過多幾年就好多嘢都接受唔到」。Constance的同住母親亦指,女兒把每隻養過的狗的骨灰均放在家中枱底。

Constance慨嘆,人們總是以各式各樣的藉口棄養,例如經濟、居住環境改變或鄰居投訴等,她鼓勵主人先努力嘗試解決,「你可以盡力,我哋見過好多盡力嘅人,唔好咁輕易放棄(狗隻)」。有狗主認為CAF設備齊全,是棄養的「出路」,惟硬件再好,義工照料再周到,CAF也只是一個孤兒院,Constance強調「狗場就係狗場,唔係屋企」,呼籲給狗狗一個真正的家。
Greta願意與兩隻愛犬走過生老病死。 (洪琦琦攝)Greta笑言,阿飯(Francois)發怒前毫無先兆,「一嚟就咬」。 (呂凝敏攝)Butkus與Francois難得相處得來,Greta感到安慰。 (受訪者提供圖片)