2018年2月17日星期六

萌爆狗店長包辦保安公關 店主︰3隻狗重要過生意

《蘋果日報》,2018/2/16

今年好狗衰狗都當上年度風雲動物了。香港明星狗固然多,但要數尋常百姓街坊街里中的好朋友,一定少不了一群狗店長。《蘋果》找來港九新界的狗店長,由主人講牠們的故事,有狗店長扮演公關角色,有狗店長當保安,都為店舖老闆和顧客增添樂趣。

有些商舖店主擔心影響生意,不會帶愛犬到舖頭。但銅鑼灣這間樓上漫畫店,一養就養了3隻唐狗,未推開門口未按門鈴,只要有人站在門外,三狗已立即吠,履行一貫警覺性高的唐狗風格,「生意係會有影響,惟有放棄佢哋(客人),係要有取捨嘅,我愛3隻狗吖嘛」,主人JJ(圖)說。

走入店中,3隻唐狗知道訪客沒有惡意,便會立即安靜,「其實唐狗好可愛,我開始鍾意狗係唐狗,第一次養狗都係唐狗,佢哋係第一代狗店長」。3隻唐狗都是從不同地方領養而來,分別是親人友善的Money、警覺性強的Coffee、敏感怕人的珍珠,「佢哋搵唔到主人,所以我因緣巧合地要咗」。

「養狗唔一定要名種」

9歲Money是她養的第一隻狗,當時覺得不應該用錢買狗,走到愛協看狗,「9年前好少人鍾意唐狗,我覺得養狗唔一定要養名種狗,要畀唐狗一個機會」。Money令JJ從此愛上唐狗,後來分別在山區及車房救出Coffee及珍珠。3隻唐狗每日跟着JJ從家中行到漫畫店上班,吸引漫畫店拍檔SY亦舉手成為牠們的二號主人。

「有啲客驚佢哋3個,惟有門外交收漫畫,唔會好擔心生意上嘅影響,因為3隻狗重要過間舖」,JJ說。其實除卻少了怕狗的客人,同時多了愛狗的客人,「有啲客屋企唔可以養狗,真係會嚟呢度玩狗」。

有些人不只怕狗,尤其怕唐狗,「小強(蟑螂)細隻過我哋咁多,仲要肯定唔會咬我,我見到小強都驚啦,人哋驚咁大隻狗可以理解,正常過我,我驚咁細隻小強仲過份啦」。拍檔SY嘗試理解怕狗的人,她說狗與人應要共存,即使觀察公園對狗隻的開放程度,已見港人「人類係大晒」的意識,「唔理解狗,唔認識唐狗,怕都算了,就算怕狗,都唔好傷害佢哋」。

「最唔開心見到佢哋3隻病,我自己病都唔會即時睇醫生,佢哋病慘過自己病」,屋苑不能養狗的SY,只能與拍檔JJ「共養」3隻唐狗。

「我以前係一個生活淨係shopping嘅人,狗喺我人生出現後,我嘅生活係同佢哋行山游水,一星期行山3次,生活唔同晒」,JJ養狗後,生活出現她意想不到的改變。如果沒有了狗,她過的或是另一種人生。

另稿:
「妹妹」唔放工最叻追數

大埔「妹妹」是眾多狗店長中,唯一不願意跟主人放工回家的店長,只願日夜留在46年歷史的飲料代理商店內,「你試吓行近櫃枱,佢會吠你𡁻你,因為佢知道櫃枱係放錢嘅地方,一心想保護間舖平安無事」。妹妹是一隻3歲的唐狗女,主人笑說牠是稱職保安,雖看似夥計,但當得知妹妹名字的由來,牠比任何狗店長更似家人,「我有一子一女,我個細女係佢姐姐,所以佢叫妹妹」,妹妹是狗主Connie的「愛女」。

接棒後爛玩變盡責

記者初次見到妹妹,牠是戴着口罩。Connie說妹妹警覺性高,自我保護意識強,需要時間與陌生人混熟。只要有陌生人走近舖頭,牠會走近嗅一嗅,只要有陌生人戴口罩或頭盔,牠即會大吠警告,「如果有佢唔識嘅人行上樓梯,佢會跟住對方;如果有人買完嘢唔記得畀錢,佢會望實追住,追番啲錢」。

「係上一代狗店長財叔死咗之後,妹妹先變成咁,佢之前只係好百厭嘅小朋友,可以玩到兩、三小時唔返嚟,我諗係財叔臨走前,吩咐過佢好多嘢,教過佢點接棒」,19歲的鎮店之寶、唐狗財叔去年離世,妹妹3年前被Connie領養後,兩狗一直同住,財叔仍在世時,每次妹妹做錯事,財叔都會責備,「佢兩個,好有長輩和後輩嘅感覺」。財叔離世當日,妹妹不停行來行去,憂心忡忡,直至財叔死後,牠亦抑鬱了一段日子,「從此妹妹亦由以前好歡迎途人同佢自拍嘅店公關,變成𠵱家唔親人嘅保安」。

「我試過去咗旅行幾日,佢一大清早就喺門口等我返嚟,唔係隻隻狗都做到」。Connie自言是狗癡,養過10隻不同品種的狗。不少家長以為小動物不能與孩子共同成長,家中添了新成員便「棄狗保B」,自小與狗一起成長的Connie,自己誕下子女後未有這樣做,「唔應該棄養,因為狗嚟屋企先,係屋企人,點可以有新嘅屋企人就唔要舊嘅屋企人,小朋友同狗一齊成長係好事」。

訪問期間,Connie的女兒放學回舖,這位姐姐與妹妹玩得不亦樂乎,妹妹對着姐姐,亦顯得比平時聽話,「我一出世就對住狗,同狗共同成長係好開心,我同狗相處開心過人,同學間會嗌交,但同狗玩,佢哋會好開心直接表露出來」。雖然說不上愛狗多過愛人,但Connie說︰「狗忠心過人,狗唔會呃你,但人會呃你。」

另稿:
車房「小學雞」最愛靚仔

土瓜灣一間車房不時傳出有人呼喚「小學雞!肥雞!雞豬」,這隻雞的真身是一隻狗,當初無論主人叫甚麼名字都沒有反應,唯獨是聽到「小學雞」才懂得呆望主人。「佢係十月芥菜,最鍾意男人」,一般車房狗的警覺性甚高,但主人Eva形容這位狗店長返工時最愛媾仔,搖頭擺尾的樣子甚受街坊歡迎,牠不是看門狗,而是店公關,溫馴的形象令車房的剛陽味大減。

土瓜灣是車房集中地,不少車房都會養狗防賊,因車房零件貴,與海味店貨貴養貓防老鼠一樣。不過,炮仗街有一隻7歲的金毛尋回犬混邊界牧羊犬卻是另一形象。全身金色毛茸茸的小學雞,穿着主人親手車製的衣服,懶洋洋地趴在烏黑的車房外,路過的街坊都會停下來看一眼摸一下,牠不吠亦不跑,甚懂好客之道,「好多街坊先識小學雞,我哋先因而識街坊」。

小學雞於五個半月大時由Eva領養,每日跟着Eva到車房上班、入夜回家,成為這間車房的第5代狗店長。Eva一臉溺愛的樣子看着小學雞,笑說以前的小學雞蠢蠢呆呆,長大後活潑百厭,最愛男人,異性相吸不只對人,對狗亦如是,「望到靚仔就發姣!每當有女人摸完佢,佢眼尾見到旁邊嘅男友或者老公,要個男人摸佢,然後個女人嘅利用價值就會冇咗,係zero(零)」。

主人盼令怕狗人改觀

開朗活潑的小學雞亦曾經歷情緒低落的日子,牠曾與上一代狗店長「哥哥」一起生活,4年前哥哥離世後,牠一度抑鬱,「以前哥哥喺度時,所有女仔行近哥哥佢都唔友善,有機會係話畀其他女人知『我最靚』嘅心態」。後來小學雞慢慢接受了哥哥離世,反而變得比以前更精靈及饞嘴,「佢會偷嘢食,食晒一磅開心果,一盒豬肉紙,好為食」,亦因而發胖,多了一個乳名「肥雞」。

有人怕狗,見狗即走,Eva反而抱着理解的心,與小學雞一起擔當公關角色,「怕嘅人可能俾狗追過咬過,有心理陰影,如果佢哋明白狗係友善就會改觀」。她不時向路人說:「呢隻狗可以隨便摸,唔咬人。」小學雞毛茸茸的身體,儍呼呼的笑容,能夠令怕狗的人放下戒心,就是Eva最大的希望。

另稿:
難忘待宰小狗絕望眼神
領隊隨身帶狗糧餵流浪狗

他是大尾篤的「怪客」,別人結伴帶生豬牛雞來燒烤,他總獨個兒駕著寫上「狼來了」的戰車,自備大堆香嘖嘖的香腸和雞脾,走過提壩,直奔無人山頭。「到處餵狗,係源自11年前」。那些年,阿Wolf李全斌剛由文職轉做領隊,帶團到武夷山,午飯時間在餐廳廚房外打點,見到四隻待宰小狗大鐵籠內瑟縮一角。「佢哋嘅眼神,好驚好絕望,事隔咁多年我仲記得」。將身上幾個蛋糕,悉數掏出來分給眼前的動物,他知道,這已是小狗最後的晚餐。

寒流襲港,大尾篤的山頭,氣溫只有7度,是日還下著微微雨,風很大。前一日才駕著他的80年代「子彈仔」戰車參加單車比賽,腳還隱隱作痛,卻因擔心山上流浪狗因為太凍無啖好食,急不及待晨早在家煮了160條香噴噴的香腸,分成16小袋,帶到山上放下。「呢度有好多流浪狗,警覺性好高,你去到佢哋巢穴,見到陌生人,一定唔肯出嚟」。大尾篤的小食亭老闆,不少都認得這個自備腸仔,總單拖來餵狗的「怪客」。

「佢哋係認得我架車啫」。他的「子彈仔」,的確易認。80年代盛極一時,被視作飛仔車,好玩之處在於車身低、座位高,「瞓彎」靈活,車架可加裝油缸及大喇叭等組件,自由裝配絕版配件。作為屋邨成長的70後,他不違言特別懷念80年代的好,很享受獨個兒駛著街車到處餵動物的逍遙,渴望看到小狗吃飽的滿足樣子:「所以無論喺香港定係出外帶團,只要喺唔影響工作的前題下,就到處餵流浪動物,希望佢哋至少有一餐溫飽」。